«ΦΑΕ ΟΣΠΡΙΑ… ΕΧΟΥΝ ΣΙΔΗΡΟ!» (μούφες;)

Διακρίνουμε δύο είδη σιδήρου:
i] Οργανικός σίδηρος ή Αιμικός σίδηρος ή Αιμοσίδηρος: Αιμοσίδηρος γιατί είναι συνδεδεμένος με την αίμη. Προσλαμβάνουμε αιμοσίδηρο από ζωικής προέλευσης τρόφιμα π.χ. συκώτι, κόκκινο κρέας, ψάρια, πουλερικά κτλ.
ii] Ανόργανος σίδηρος ή Μη Αιμικός σίδηρος ή Μη Αιμοσίδηρος: Φυτικής προέλευσης σίδηρος π.χ. σουσάμι, σπανάκι, φακές, φασόλια κτλ.

Ο οργανικός σίδηρος είναι πιο εύκολα απορροφήσιμος από  τον ανόργανο στον οργανισμό μας. Η βιταμίνη C βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου. Αυτό σημαίνει πως όταν λαμβάνουμε πολύ σίδηρο, καλά θα κάνουμε να πίνουμε στυμμένο χυμό πορτοκάλι ή κάποια αναβράζουσα βιταμίνη. Αντίθετα, το γάλα, το τσάι, ο καφές, η coca-cola, εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου από το έντερό μας!

Τώρα επί του θέματος… Τα όσπρια μπορεί να έχουν ένα καλό ποσοστό σιδήρου (γύρω στο 3 με 7%) αλλά είναι μη αιμοσίδηρος! Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός μας δεν μπορεί να τον αφομοιώσει εύκολα (λόγω της παρουσίας οξέων που δεσμεύουν τον σίδηρο). Μάλιστα, η σπανακόπιτα έχει μηδαμινό σίδηρο διότι τα οξέα του τυριού μειώνουν ακόμα περισσότερο το βαθμό απορρόφησης του σιδήρου! Συνεπώς δεν οφελεί να τρώμε μεγάλες ποσότητες όσπριων προκειμένου να λάβουμε τον απαραίτητο για τον οργανισμό μας σίδηρο!

Δημοσίευσε ένα σχόλιο

Required fields are marked *
*
*

Αρέσει σε %d bloggers: