Ποιο το «μυστικό» της επιτυχίας της ελληνόκτητης ναυτιλίας;

Ναυτεμπορική, Τρίτη, 3 Ιουνίου 2008

«Τι είναι αυτό που θα κάνει την Ελλάδα να είναι ο κυρίαρχος παίκτης, ο πιο ισχυρός παίκτης, στη διεθνή ναυτιλία τα επόμενα χρόνια; Είναι οι γνώσεις που έχουν οι συγκεκριμένες οικογένειες; Είναι το ενδιαφέρον των τραπεζών; Τι είναι αυτό, πέρα από το ρομαντισμό που μπορεί να περιέχει; Ποιος θα είναι ο παράγοντας εκείνος που θα τον κρατήσει ισχυρό στο μέλλον;».
Daniel V. Speckhard, Αμερικανός πρεσβευτής.

«Στην Ελλάδα, έχουμε γύρω στις 800 ναυτιλιακές ενεργές εταιρείες, σε μια τόσο μικρή χώρα, και αυτές οι εταιρείες μπορεί να έχουν η κάθε μία ένα ή 50 πλοία. Το 95% των εταιρειών είναι οικογενειακές επιχειρήσεις, όπου ο πατέρας, η σύζυγος, τα παιδιά, όλοι εργάζονται στην εταιρεία. Μόνο με λίγους εξωτερικούς συνεργάτες και έναν πολύ μικρό αριθμό υπαλλήλων. Οι περισσότερες εταιρείες συνεχίζουν στον ίδιο δρόμο. Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι, τα τελευταία χρόνια η ναυτιλία πάει πάρα πολύ καλά, καθώς έχουν ανέβει οι τιμές 4 με 5 φορές πάνω, έτσι που αυτές οι μικρές εταιρείες πρέπει να επενδύσουν σπουδαία κεφάλαια για να ανανεώσουν το στόλο τους. Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλοί νέοι κανονισμοί και, προκειμένου να ανταποκριθούμε σε αυτούς και να εναρμονιστούμε, πρέπει να έχει κανείς ένα μεγαλύτερο γραφείο και πολύ πιο έμπειρο προσωπικό, το οποίο είναι πρόβλημα για τις μικρές επιχειρήσεις. Ενα άλλο γεγονός, το τρίτο, είναι ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός από την Άπω Ανατολή, ειδικά από τους Κινέζους πλοιοκτήτες, οι οποίοι έχουν ξοδέψει αρκετά χρήματα στο να ναυπηγήσουν πλοία και είναι και πολύ πιο εύκολο να βρουν πληρώματα απ’ ό,τι εμείς, γιατί στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ λίγοι οι νέοι άνθρωποι που γίνονται ναύτες, που ασχολούνται με τη θάλασσα. Μία καλή ιδέα είναι να ανοίξουμε ένα χρηματιστήριο προς τους μικρότερους πλοιοκτήτες έτσι ώστε οι μικρές εταιρείες να μη χρειάζεται να βρουν 100 και 200 εκατ. δολάρια, αλλά να μπορέσουν να δανειστούν 30 με 40 εκατ. δολάρια, να αναπτύξουν το στόλο τους, τα γραφεία τους, να εναρμονιστούν με τους κανονισμούς. Ετσι, μέσα στα επόμενα χρόνια, θα παραμένουν εταιρείες οικογενειακές, μικρές, με μικρούς στόλους, αλλά θα είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο».
Χάρης Βαφειάς, γνωστός εφοπλιστής, διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Stealth Maritime Corporation S.A.

«Ολόκληρη η Ευρώπη -και βέβαια η Ελλάδα- χαρακτηρίζεται από ένα μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η εμπορική ναυτιλία δεν αποτελεί εξαίρεση, ένας πολύ μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών έχει τρία ή λιγότερα πλοία. Ο σημαντικότερος παράγων για την επιτυχή εκμετάλλευση των πλοίων αυτών είναι η ηλικία. Πιστεύω ότι το χρηματιστήριο μπορεί να αποτελέσει εργαλείο ως προς αυτό το ζήτημα και αυτό θα έχει άμεση αντανάκλαση στην ανταγωνιστικότητα του εμπορικού μας πλοίου».
Νίκος Βαρβατές, πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Μεσογειακών Φορτηγών Πλοίων.

Δημοσίευσε ένα σχόλιο

Required fields are marked *
*
*

Αρέσει σε %d bloggers: