Τι είναι το Franchising;

Τι είναι ακριβώς;

Το Franchising (δικαιόχρηση) αποτελεί μία μέθοδο ανάπτυξης μέσα από μια σχέση συνεργασίας, στην οποία η παραχωρούσα επιχείρηση, ο δικαιοπάροχος δηλαδή (franchisor), χορηγεί στον δικαιοδόχο (franchisee) το δικαίωμα χρήσης του εμπορικού του ονόματος. Ο δικαιοδόχος εφαρμόζει συγκεκριμένες διαδικασίες, δομές και συστήματα που έχει αναπτύξει ο δικαιοπάροχος, από τον οποίο λαμβάνει μία διαρκή και ουσιαστική υποστήριξη.

Το συμβόλαιο συνεργασίας δικαιοπάροχου-δικαιοδόχου δεσμεύει αμφότερους σε μία στενή και μακροχρόνια οικονομική και εμπορική συνεργασία με στόχο το αμοιβαίο όφελος.

Το Franchising αποτελεί ένα σύστημα, το οποίο ελαχιστοποιεί τον επιχειρηματικό κίνδυνο που ενέχει η ίδρυση μίας νέας επιχείρησης, ενώ παρέχει όλες τις προδιαγραφές για επιτυχημένη και κερδοφόρο λειτουργία. Οι συμφωνίες δικαιόχρησης χρησιμοποιούνται περισσότερο στον τομέα των υπηρεσιών (π.χ. εστιατόρια, ξενοδοχεία, καταστήματα ενδυμάτων-υποδημάτων, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, καταστήματα προϊόντων κινητής τηλεφωνίας-ηλεκτρονικών υπολογιστών κ.α.). Παρ’ όλα αυτά η χρήση της, έχει αρχίσει να επεκτείνεται και στον τομέα της μεταποίησης (βιομηχανικό franchising), όπως για παράδειγμα στην εμφιάλωση αναψυκτικών.

Και ποιες οι παροχές του Franchising για τον franchisee;

1. Η τοπική επιχείρηση αποκτά περισσότερο κύρος αφού της έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα χρήσης της εμπορικής ονομασίας του franchisor.
2. Χρήση της τεχνογνωσίας σε όλον τον μηχανικό εξοπλισμό.
3. Καθοδήγηση για την επιλογή της περιοχής του καταστήματος, σύμφωνα με συγκεκριμένες προδιαγραφές εικόνας, ποιότητας και λειτουργίας. Δίδονται κατευθυντήριες γραμμές σε όλα τα θέματα οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας της νέας επιχείρησης.
4. Στήριξη στην εσωτερική και εξωτερική διαμόρφωση του καταστήματος.
5. Εξασφαλισμένη ποιότητα και ελεγχόμενο κόστος προϊόντων, λόγω προμήθειας σε σταθερή βάση.
6. Οργανωμένο πλάνο προβολής και προωθητικών ενεργειών, κατά συνέπεια μειωμένη διαφημιστική δαπάνη.
7. Πολλές φορές ο franchisor παρέχει υπηρεσίες εκπαίδευσης στους υπαλλήλους του franchisee.

 Διεθνές Franchising…

Ένα μεγάλο ποσοστό πολυεθνικών επιχειρήσεων έχουν χρησιμοποιήσει τη στρατηγική των συμφωνιών διεθνούς δικαιόχρησης (διεθνές Franchising) για να εισέλθουν σε αγορές άλλων χωρών. Αυτό που συνήθως γίνεται, είναι η δικαιοπάροχος επιχείρηση είτε να εγκαταστήσει τα δικά της γραφεία στην αλλοδαπή χώρα, είτε να ιδρύσει μια θυγατρική επιχείρηση, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με τον έλεγχο των τοπικών εταίρων της. Με Franchising εισήλθαν στην ελληνική αγορά η McDonald’s, η Pizza Hut, η ΙΚΕΑ, η Mark’s & Spencer, η Benetton, η Hertz, το Holiday Inn και πάρα πολλές άλλες!

Δημοσίευσε ένα σχόλιο

Required fields are marked *
*
*

Αρέσει σε %d bloggers: